14 Mart 2011 Pazartesi

OKU OKU OKU...

Ben tam bir kitap kurduyum. Kendimi bildim bileli okurum, herşeyi ama herşeyi. Küçükken annem ve babam kızarlardı ''gözlerin bozulacak, yeter diye!!
Düşünebiliyor musunuz, bir anne ve baba, çok okuduğu için, çocuklarının gözüne zarar gelecek diye korkuyor:) Hala devam eder okuma aşkım. Hatta canım kocam söz verdi, yeni evimizin bir odasına boydan boya kütüphane yaptıracak, orası benim okuma odam olacak:)
Gelelim bizim kızın durumuna; kitaplardan ve okunacak herşeyden nefret eden bir kızım var benim:( 10 saniye bile kucağımda tutup, bir kaç satır okuyamıyorum, ilgisini çekmiyor. O kadar üzülüyorum ki bu duruma. Benim gibi okuma hastası bir annenin, kitapları hiç sevmeyen kızı...
Hafta sonu eşimle bu üzüntümü paylaştım, o da ''daha küçük, zamanla ilgisini çeker heralde'' dedi ama ben pek emin olamadım bundan. Daha sonra Zeynep Duru'yu kucağına aldı, bol resimli bir kitap seçti (Asya'mın hediyesi olan ''kayıp yüzük'' isimli kitap:) Başladı resimlerdeki hayvanları tanıtmaya. Aaaa bizim kız kuzu kuzu dinlemesin mi? Baba mest olmasın mı? Ben şaşırmayayım mı? Hatta babasının kucağında sıkılıp, kendisi okumak istedi:) Aldı kitabını, oturdu halının üzerine, başladı o minicik parmaklarını sayfalarda gezdirmeye:) Ben mutluluktan havalara uçtum resmen. Ve pek tabi hemen foto makineme sarılıp, bu anı ölümsüzleştirdim:)
Oku kızım oku! Okumaktan kimseye zarar gelmez. Aksine, her ortamda, her insanla konuşabileceğin, paylaşabileceğin bilgiler edinirsin kitaplardan. Oku bebeğim, hep oku sen, annen gibi...

4 yorum:

  1. Bence de daha küçük olduğu için ilgisiz kalıyordur.Yoksa sizin gibi kitap kurdu bir annenin kızı da mutlaka sevecektir kitap okumayı..Fotolarda da çok hoş bakıyor kitaplara;)

    YanıtlaSil
  2. kıpır oldukları bir yaştalar Ezgi cim,zamanla daha fazla ilgilenecekler eminim,benim kıpır halen odaklanamıyor kitaplara :( çabuk çabuk sayfaları değiştirip, kendince hikaye uyduruyor ve atıyor bir köşeye :(
    çok güzel fotolar olmuş,devamı gelir inşallah :)

    YanıtlaSil
  3. Sihirli Günce; umarım yazdığınız gibi olur. Aslında 20 aylık oldu, pek küçük sayılmaz ama, bekleyeceğim, başka çare yok:) Çok teşekkürler güzel temenniler için...

    YanıtlaSil
  4. Ferdacımmm; bu fotoları nasıl bir mutlulukla çektim bir bilsen:) Umarım Naz da Zeynep Duru da çok severler okumayı........

    YanıtlaSil